20110720

Saya budak sains sejak berumur 10 tahun. So?

Assalamualaikum kalian :D

Saya rasa semua orang Malaysia yg berumur 20 tahun dan ke atas belajar sains since year 4. Am I right? Belajar pasal macam mana nak bukak penutup mayonis yg ketat tahap x-hengat dengan air panas or bakar daun kering guna magnifying glass. Kan? Sila angguk. Tehee. Bukannya apa persamaan mayonis dengan err.. tah!

Mcm ni ye adik-adik (--')

Xpon buat volcano time open day sekolah or so-called hari sains? or minggu sains? Err.. whatever. Haha. See? Semua orang tahu kan? Angkat kening sebelah sket! Ceh. Bajet confident je saya ni kan.

Ehsan Google.

So apa yg saya nak cerita sebenarnya pasal jadi budak sains ni lah. Saya memang budak sains dari dulu sampai sekarang. Sebati dah macam susu dengan milo. Masuk sekolah menengah pon amek pure science, matric pon science gak. Masuk u lagi x payah cakap. Physic dah x nampak batang hidung. Math masih samar-samar. Biology ni memang sayang saya betul gamaknye.

So, nak dijadikan cerita, saya ada sorang kawan. Lelaki. Ape motif bagitau jantina org kat org ramai ni? (--') Dia cakap err..bagitau kot. Dia x berapa nak suka err suka ni maksudnya suka yg suka lah! U know it lah! Tehee.. Dia ni kureng sikit dengan pompuan engineering.

Apehal pulak kan? Sure pompuan-pompuan engineering dah berasap baca ni. Eh. Ada ke? huuhu. And I asked him why? Pastu dia explain lah bahwasanya bila sorang pompuan masuk course yg lelaki tonggak utama seperti engnrg automatik-ly dia akan berkawan dengan ramai lelaki. 

Lelaki. Sinonimye? Weyh! Lu pehal x ajak gua g tgok Msia lwn liverpool itu hari?! Nak kena rembat pe? Itulah sinonimye ye. Ke x paham? haha. Maksud dia bila dah kawan dgn ramai laki pompuan tu jd kasar la sikit. Tu di mata kawan saya lah.

And I was like.. So ko suka pompuan amek sains la ni? And he answered "yep lagi best dapat Doc sebab korang lembut sikit". Pastu saya cm apehal mamat ni. Nak main tarik tali apa? Cis! Ahaha. Saya pon balas dengan padunye!

"Aku amek sains tapi x lembut pon macam amoeba"


                         Ini amoeba. Haiwan ber-cell satu.
Tsk.





9 comments:

ifwat SAHAJA said...

ohh engineering ka?
sama lah kita :)

tp tak semestinya budak pempuan amek engineering tu kasaq.. budak fakulti saya ramai je lagi pempuan melayu asli.. kalau yg jenis kasaq pun, dah mmg dari dulu pangai mcm tu.. peace!


http://www.iefwatsahaja.com

ninja hamimo said...

agak berasap jugak laaaaaaaaa bagi kami kaum-kaum hawa yg berengineering neh.

cube ckp kat kawan awk yg lelaki. meh dtg uniten tgk skit budak-budak pompuan engineering kat sini camne. lagipun sekarang minggu seni. ramai yang menari2 zapin. tarian arab. semua ada. jemputlah. :)

btw, kawan awak ambik engineering kerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr? hekhek

nak link blog nih nak tarok kat link engineering. mesti dpt sambutan hangat :DDDD

Zuraini said...

ifwat: eh. kita x amek engineering lah. tu lah kan. tu pandgn dia. pandgn saya x.

NINJA: peh! berasap! meh I tolong kipaskan. haha. X yah xyah. Jgn nak wat kontroveri kat sini. :P eh. dia memg engineering pon la.

ninja hamimo said...

tapayah la kipas sgt. kteorg budak engine buat aircon babe. tayah kipas. HAHAHAHAHAHAHA

Zuraini said...

Fine. T birthday I nak aircond free 2 dozen.

Mohammed Faizal said...

same la kite...burng dengan sains tak dapat dipisahkan..macam kembar. Tu la kepala burung dah nak botak kat tenggah...adoi, tak hensem la burung pas ni

Zuraini said...

haha. g lah Yu nam burung x pon pkai kopiah jep.

Kya Von Misteriusha said...

hehe budak sains dtg menjenguk :)

Zuraini said...

hai hai:D thanks la singgah blog kita..hee