Hi!
Nak sambung pasal page lepas. :)
Saye kureng sikit dgn Persian coz bulu dia panjang sgt n maintenance tinngi ooo!!! Kalah maintenance sendri plak kan plus I'm a little bit allergic with the fur.
So... saye lagi suka Bengal cat!!! perghh!!! kalau dpt sekor memg sayang habes habesan ok!
ok tgok gmbar ek :)
![]() |
| Comel gleee!!!! rase cam nak cium ciumm je.. grrrr!! |
Ok. Tu adalah baby bengal. Diorang badan memg tough, solid ooo!! kalah body builder. Saye penah angkat or dukung or pegangg..aaa.. pape je la kan.. Saye penah angkat sekor adult bengal. Si Bambi yg tough tu. Perghh!!! berat gle ok. Almost 7 kg. Sempat plak nak timbang berat dia plak kan (--')
Walaupon dah x berape nak remaja lagi si Bambi tu tp dia still active. Bulu x yah ckp la..Cantekk je memanjang. X payah susah2 volunteer nak tolong sikatkan bulu dia. Malangnya dia dah kena castrate..huuu :( kalau x boleh suruh dia p kawen ngn sape2 then amek anak dia bela sekor buat peneman dikala sunyi. Haha!
Oh! Saye jumpe Bambi kat klinik tmpat saye prktikal. Resident cat klinik tu. Ada org bagi kat Dr tu coz dia dah xmau jage. Ske hati je kan buat cmtu?? huhu... Tp kalau Bengal saye trime sepantas kilat ok!! ces! You discriminate them ms z!!! x baek x baekk... ishhh...
Tp bengal cm nak sama kan dgn kucing hutan?? bulu diorang memg lebih kurang tp perwatakn berbeda! harharharr!!! kucing hutan lg garang oooo!!! Jumpa stakat 5 meter tu pon dah mengaum eh me me me... ape ek? kucing mengiaw la!. Ha! diorang jumpe manusia la kan jarak punye la jaoh tp dah start mengiaw mcm saye ni dah dkat dpan mate je. (--') kuceng zaman skarg dah pndai psycho org (--')
![]() |
| Lebih kurang mcm ni la tapi yang saye pnah tgok lagi garang dr ni |
Talking about Bengal cat, there are also snow bengal. Kaler ala ala snow la jugak mcm name dia kan. Pudar pudar je kaler..Huuu.. Saye pnah jumpe kat 1 pet shop kat Bangi. Dia ada sekor snow Bengal. Tapi dia buat as breeder so nanti ank2 kucing tu ada la sket darah keturunan bengal kan. Tu pon harge beratus2 ok.. Fuhh!! telan air liur time dengar dia cakap pasal harge (--') Tu je yg mampu buat kan. haha



