20111230

24 jam dan lebih


Assalamualaikum

It's been a while I never wrote anything here. Hmm. Nak start pon x reti. Tehee. Nampak sangat dah kekok. My brain had freezes I think. Mcm frozen roti canai kat Giant tu. Haha.

Anyhoo, sekarang musim final exam. Adik adik yg tgah menghabeskan sisa sisa cuti tu untungla. Kakak kakak pulak sibok perah otak hafal itu ini lepas hempas pulas gelakkan adik adik gelabah ayam study untuk periksa akhir tahun. 

Such a funny thing when u see they kalut kalut study. Haha. Coz we used to think, ala.. exam awak tu x ada ape sangat lah. Eceh! :P Poyo je orang orang tua mcm kita ni. Time kita nak amek UPSR kemaen lagi pesan atok nenek ibu abah x terkecuali kakak abg tolong doakan kita success with flying colors. Kemahenn..

Actually, saya nak wish happy new year jer tapi intro merewang rewang. Sighs. Pastu azam taon baru cane plak? Dah tulis dah panjang panjang dalam phone? Hiks. These are mine:

  1. Nak minum susu. - I donttttt like milk. Seriously. So bila umur dah menginjak 21 ni I think I should take care of myself. A really really good care. So instead of beli nescafe, kita beli anlene choc pulak lepas ni. Susu jugak tu kan? Tehee.
  2. Amek supplement. - Actually, I've took it but u know. X penah nak istiqamah. So next year berubah sikit please!. :D
  3. I want camera please!. - Sebenarnya dah lama dah nak tapi saya je x sanggup nak keluarkan duit segedebok sekali. Haisshhh. Berat je tangan nak hulur. Haha
  4. Rajin belajar ke belajar rajin rajin?. - Sekarang cm tah pape. Result pon menjunam jatuh ke ladang gandum. I dont know where was my mistake but I think I need to work harder. And next year dah masuk clinical year. Tido duduk je la awak oi. Haha.
  5. Take a good care of my skin. - Yep. Coz I plan to get married with little make up. Haha! Jaoh gile angan angan! Ishh. No no. Sebenarnya, my skin condition like getting worse. Mcm dah se-level ngn jalan berturapkan tar. :'(
  6. Put an end to a err.. relationship?. - I think I had enough. So, saya nak pause kejap boleh?

Work hard bebeh!

20111225

#Pin point 4


Assalamualaikum

Suatu ketika di dalam class parasite.. *Balik balik parasite. Xder binatang lain ke ha? (--') Whatever. Haha. 

Prof: In Malaysia there are a lot of licesss and also liesss
Class: (--')

Tesenguk dalam class Pharmacology. Sekali Dr tanye.

Dr: Selain dari emetic drugs apa lagi yg boleh cause vomiting?
Class: Errr.. aaaa. *Terserlah blur di situ. adeyhh (--')
Dr: The answer is easy. It is husband.
Class: Woooooooo!! *Blushing. Haha!

20111218

#1 Quick update


Assalamualaikum

“Sesiapa membaca Al Quran dan beramal dengan apa yang terkandung dalamnya maka kedua dua ibu bapanya akan dipakaikan mahkota pada hari kiamat yang sinaran mahkota itu akan melebihi daripada cahaya matahari , sungguhpun matahari itu berada di dalam rumah rumah kamu di dunia ini.” (Riwayat Imam Ahmad , Abu Daud)

:D

20111210

2nd expression of feeling


Assalamualaikum n good day people! Hopefully (--')

Semalam saya MC pastu ari ni cuti pastu saya dapat anak buah baru n that foetus is a boy! Omo. I loveeee baby boy! Dasar diskriminasi atas budak-budak. Kasihan depa. Tapi saya x rasa saya boleh g melawat coz I'm not in a good state of mine plus jauh la plak budak tu diberanakkan. Kat Kolumpo sane. Sighs.

Pagi ni baru ada kudrat nak keluarkan lapy dari beg. Cucuk kabel. Tekan on. Malam tadi jgn harap. Ni pon sume sebab due date esaimen dah sampai anak tekak. As I read some blogs, nampak cam mereka ada simptom yg sama mcm manusia tengah menaip ni. Apa dia? Stress! Serious saya x tau kenapa diz week mcm stresssss gile tahap hormon dalam badan jadi mundar mandir. Erk?





This is the-veghi-first-time I feel like this terrible feeling. See? Ayat pon tunggang langgang mcm kena langgar kuda. Bila drive lagi mcm busuk. Ke kiri ke kanan suke hati masuk jalan lawan. Abang kandung kat sebelah mula panas hati tengok pemanduan adik x sesedap kari. Nak dilempang kang eksiden nak dibebel dah 28 kali cakap ayat yg sama. Apa mau buat?


Bila dah stress senang sangat kena hinggap dengan pathogen. Sape pulak menatang pathogen ni kan? Pathogen ni lah yg buat saya dapat MC tanpa kehendak hati sanubari. Meh sini saya cerita okeyh? Bila kita stress or depress, kita senang sakit coz immune system down. Mcm system down yg salu diheboh2 kat mana pejabat pos x pon telecomunication center. Ha tu la dia!


Consequently, bakteria baik pon boleh jadi jahat. Orang mengantok disorongkan bantal. Ni lah jadi ye. So, saya pon sakit. Ubat yg dulu x habis tambah ubat baru. Tahniah.

Bosan ye tgok ubat ni..


20111203

Alkisah 7 sekawan dengan kutu part I


Assalamualaikum n hi!

Sekarang nampak mcm ramai yg busy & ramai yg x update blog selalu. Sape yg selalu update blog  memang salute lah kat dia coz dapat balance aktiviti keperluan and kemahuan. Tehee. Well, life masing-masing. Pepandai la nak manage sendiri kan. Pepandai la kau nak idop. *Apehal ayat mcm nak luahkan perasaan terpendam ni?

Ok. Where was I? Ikot tajuk la derr. So, saya nak cerita pasal ari khamis ari tu. Time lab parasitology or we used to call it parat lab. * Ke saya je yg panggil camtu? Haha. Lab kali ni kitorang dapat specimen kutu. Such a euw euw thingy yg buat kitorang tejerit-jerit lam lab. Naseb baek lab kali ni Prof yg baek. If not, dah lama kena cepuk.

1st session kena dengar brief lecture from him about all those kutu's components. * Who cares? Mcm la kutu tu sibok2 nak amek degree in human anatomy and get to know why human's skin is so large till they can easily suck blood wherever they like? Choy. Sape setuju dgn statement saya sila angguk laju laju sape geleng nahas lu! Hee. 

Malangnya, most of my group members beperangai mcm dah kena sedate. Mamai mamai je masing-masing. Mata punya diameter nak kata half pon x sampai. Mata kutu lagi besar. Tambah tambah kitorang tahu yg lab ni dah x der lab test. Lagi la menjadi jadi perangai sorang sorang. Tapi acara memperkotak kasutkan kutu tetap diteruskan. Agenda utama kot!

Kutu binatang dgn kutu manusia lain. Saya x tau pon kutu manusia mcm mana sebenarye. Loser betul. Tapi if ada yg x tau maksud word kutu lg loser dari saya. Haha. Kutu binatang besar gileeeee kotttttt!!! Kalau nak pecahkan diorg guna kuku mcm yg slalu korang buat tu kan sah sah x berani la. X pasal pasal kena splash ngn darah lembu ke anjeng ke x pon badak sumbu. 

Siyes. Badak pon ada kutu. Cer korang p check. Pastu bandingkan kutu sapa lagi besar. Haha. Alamak. Malas la pulak nak cerita lagi. Nanti saya sambung apa kitorang buat time lab ok. * Poyo gle nak buat part I part II. (--')

Engorged female dog tick. Boncet gle after hisap darah! 


20111121

Symptoms manusia nak test.


Assalamualaikum manusia yg tengah tengok Msia lwn Indon

Rindu blog ni. Fullstop.

Berkenaan dengan tajuk di atas. Ni mcm gaya nak tulis surat rasmi. Eh. Paper Bm SPM dah habis kan? Tehee. Tahniah lah sebab berjaya jawab paper BM. Jangan dapat B sudah. Nanti scholarship kena tarik. Malang betul. Haha.

Sekarang ni saya tengah busy dengan test. Statement bajet artis dah keluar la der! Akibat test perjalanan hidup jadi kucar kacir termasuklah juga behaviour sendiri. Ni bukan sebab kena infect dengan Rabies virus behaviour pon berubah. Tapi ni sebab test yg durjana.

Situasi pertama

Hari tu. Minggu lepas. Ye la. X kan minggu ni pulak kan. Kot ye nak fail BM jangan lah bagi hint sangat der. Haisshh.. Ok. Sambung. Hari tu. Saya study patho. Tengah syok mengahafal "there are five types of rhinitis; serous rhinitis bla bla bla" Sekali pen jatoh. Automatik tercakap "Oh mak kau serous!"

Kawan sebelah buat muka rakun x siap lalu membalas "Apehal ko ilmiah sgt hari ni weyh? Gerun dowhh!" And I was like " Tah la weyh. Patho punye penangan. Hakhak"

Situasi kedua

Rase mcm nak maki orang tapi hati kata "x baek weyh maki orang. Lagi pon ko kan nak exam. Nanti susah nak study weyh". Otak zaman sekarang dah pandai pshyco tuan sendiri. Sighs. (--')

End up maki dengan gaya ilmiah. "Gumboro betul la bus tadi! Boleh pulak kan dia x punctual. Cheesdale!"

Gumboro is actually a disease in chicken caused by Infectious Bursa Virus (IBV)

Moral of the story: Bila nak test semua orang x me-lagha. Haha

Have a nice day people! N congrats to Msia. We won bebeh!!!


20111112

The denial

I never told you
Why till now 
I still want you
I cant believe 
I still want you
After all I've been through
After few guys I had met
But still
I still want you
I never told you
after few years had past
I cant believe that
I miss everything bout you
I deny your words
I deny my feelings
I done this 
So that you wouldnt
feel guilty 
towards me anymore.


20111110

Designer stuff


Assalamualaikum & Happy Thursday!

Taking about designer stuffs, sure korang terfikir pasal handbag mahal mahal macam Oh my Gucci! Kan? Ari selase hari tu tatkala ada ramai yg masih bercuti tapi saya dah bersengkang mata pergi class seawal 8 pagi.

Selasa sinonim dengan class Immunology. Yeah. Gorgeous prof with super brilliant brain. Genetic ape tah dia tuh. Sighs. Malangnya, dia dapat anak murid yg super duper blur mcm saya lagi lagi bila baru naek cuti.

Time lab pulak kitorang belajar pasal vaccine. There are many types of vaccine. Skali dia cakap pasal designer vaccine. And I was like, "designer vaccine? Macam Guess vaccine?" Macam tu? Kawan sekutu pulak sambung, "Owhh.. Kirenye Oh my Gucci pon la kan?"

See? Sengal. 

Ok nak sambung buat report! :D

Saya doakan awak sume bahagia! * buang tebiat cakap mcm ni. Haha

20111108

I've been tagged for the 1st time!!


Assalamualaikum!!


Tengok title entry dah nampak excited kan? Haha. Saya x sure pakej soalan mana 1 yg saya kena jawab so saya jawab sume je la yep? tehee.. 

Owh ya! I've been tagged by ms wieyah. Blog dia comel!! pink with white polka-dot. Buat baju cam comel je awak. Heee. N dia orang sabah! Nanti saya g Sabah awak jadi tourist guide boleh?

Saya pon x ada idea nak tulis pasal apa sekarang ni so let check my answers out! But 1st, baca rules n regulation dulu ok?

The Rules

1.You must post these rules.
2.Each person must post 11 things about themselves in their journal.
3.Answer the questions the tagger set for you in their post. And create eleven new questions for the people you tagged to answer.
4.You have to choose 11 people to tag and link them on the post.
5.Go to their page and tell them you have tagged HIM/HER
6.No tag back!
7.No stuff in the tagging section about " YOU ARE TAGGED IF YOU ARE READING THIS" YOU LEGITIMATELY (a.k.a REALLY, TRUST, WITH ALL HONESTY) have tagged 11 people.


Few things about me:
Saya perempuan. Ayu x ayu tu kena judge sendiri ok? I'm going to be 21 in less than 2 months time!! I love blue colour. I love cats, horses and owls and I wanna have them all. Saya nakkkk sgt g Pulau pulau! I have a sensitive skin. I'm not a talkative person. Saya jarang update blog sebab saya x ada masa n idea yg best best (--'). I've one n only brother. Errmm.. Ape lagi yep? I love to meet new people. X kesah la dia tu nanti jd kwn ke x ke. :D


Ati'ah 's question:

1)hobi?

 Macam biasa main game lah kan. Lagi lagi kalau pergi arcade. Marvellous! Tapi macam nak tukar plak lah. Nak buat sudoku sampai lebam :D

2)cita2?
 Dulu zaman muda mudi saya nakkk sgttt jadi pakar forensik. Cool gila kot ada title mcm tu tp nampknye saya dah tersasar sikit dari landasan sebenar. Hekhek

3)umur?
20 going to be 21 soon!

4)minuman kegemaran?
Ermm.. my all-time favourite is watermelon juice.

5)nama kawan baik anda?
Err.. Bagi menjaga hati ramai pihak saya mengambil keputusan untuk berdiam diri. Tehee..

6)subjek paling tidak suka?
Kat sekolah dulu mesti lah sejarah!!! Hahaha

7)awak rasa awak mesra dengan rakan2 blog
Errmm.. entahla. I wish to tp setakat ni mcm sedang sedang saja.

8)siapa blog paling famous di malaysia?
Errmm.. Setakat yg saya kenal plus muka pon selalu masok paper Hanis Zalikha n FL la. Actually ramai je kan..

9)antara buku kegemaran anda?
Adeyh. Ni soalan paling payah. Haha. I'm not really into a novel & story books but I prefer books that telling you mostly about facts or simple jokes like what I'm reading now which is "Allergies & Fight Them With Blood Type Diet".

10)lagu kegemaran?
Saya x ada lagu yg saya betul betul suka coz by the end of the day I'll start feel bored with it. Tehee.

11)filem kegemaran?
Mulan? Haha.

Wieyah's questions:

- name ?

Zuraini

- umur ?

21. Owh x pecaye!

- asal ?

Seremban :D

- status ?

Err.. ni status ape ni? Haha. Single of course.

- sekolah ?

Ala.. Dah abes sekolah la adik oi.. But my former school was Sekolah Seri Puteri, Cyberjaya :D

- fav cartoon ?

Mickey!

- fav junk food ?

Errmm.. Im avoiding it actually. :)


- ambition?
Forensic specialist.

- no hp ?? ^^

Ha?? Nak kena mintak sendiri la. haha

- FB ??

Tu ada kat tepi tu.. Ni sure x geledah saya punya blog lagi ni kan..

- saya sayang awak ... awak plak ?? ^^

Ehem. Jadi tourist guide saya dulu baru boleh sayang. Haha


So my questions are:


Fav colour
Which 1 you prefer? Scuba diving or bungee jumping?
Umur berapa nak kawen? Haha!
Kasut saiz berapa?
Ring or bracelet?
Bracelet or watch?
Tempat yg paling nak pergi?
Do you want me to be your bestfriend? (ni soalan paling hardcore nameye. haha)
Pink or blue?
Bila grad/ habis skolah?




Err.. nak tag sape la plak ni.


Atie
Aten
Ka
Fiera
Zira
Husna
Iekasub
Mysaraa

20111105

Setelah setahun saya ditinggalkan


Assalamualaikum

Mesti sekarang ni korang semua tengah melepak lepak depan lapy x pon depan tv. Tangan kanan busy pegang fork nk cucuk rendang daging lagi sebelah pegang remote ketat ketat takot adek rampas sebab nak tgok Disney Channel. Pastu adek adek pon meraung.Tipikal sgt condition ni time cuti raye. Tp saya x coz saya la adek! Tehee.

Kalau raya je mesti nak balik kampung sebab nak jumpa sedara mara jiran tetangga mahupun musuh dalam selimut. Erk? Lagi lagi atok nenek ibu ayah kan? Yakni merangkap orang orang tua tersayang. Tapi bila ada antara diorang yg dah tinggalkan kita  mesti ada rasa kekurangan bila hari mulia ni menjelma.

Like me, I've lost my grandma and dad on the same year. So raya tahun ni memang malap lah. Like my sisters ari tu sume pretend happy je masing masing but deep inside who knows right? Nak ziarah kubur pon lagi lagi kubur abah pon rasa mcm x cukup kuat. Ye la. 20 tahun bagun pagi raya dah nampak dia makan lemang which was his all-time favourite dish in pagi raya. Tapi pagi raya yg ke 21 dia dah xder. 

Sekarang dah setahun diorang pergi. Hitung hari mcm tengah bercouple je kan. Bajet mcm nak celebrate anniversary padahal counting the days that actually make u even sadder bila teringat balik. Tp life must go on kan? Its different you know bila kita rindukan orang yg dah x der ngn rindukan orang yg masih hidup. Perasaan tu lain. Sebab Allah x kan bebankan kita dengan beban yg kita x mampu pikul. Betul kan?

Nak balik kampung sebelah abah dah x der sape sape, nak balik kampung sebelah mak pon x der orang. Puas la dok tunggu cousins balik so that rumah tu jadi hiruk pikuk sikit. Tapi by the time diorang sibuk sibuk nak balik rumah masing masing rasa mcm nak buat dinding batu keliling rumah. Beriyer x nak lepaskan diorang pergi kan. Sighs.

Boring. 

Rasa macam nak g vacation mana mana jer. Orang sibuk beraya saya sibuk plan nak g vacation. Urghh. It's hurt you know.


20111103

Apesal parasite pon pandai nak discriminate pompuan?


Assalamualaikum and a very good day people.

Pelajaran untuk hari ini ialah mengenai cacing yg pandai menganjeng yakni memperli Homosapiens sp. seperti kita ye kanak-kanak. The nominees are!! *drum roll please!
  1. Capillaria sp
  2. Trichinella sp
  3. Tetrameres sp.
Ok. Korang sure ada yg x pernah jumpe cacing kan? Err.. manusia mana x pernah jumpa cacing ni? Kesian abes la der.. :P Ok. Let me introduces you these three parasites.

Capillaria sp. and Trichinella sp.

This nematode can infect chickens. Yes chicken yg korang 24/7 dok makan je tu. Lantak la.. X tau. Haha. Padan la muka hangpa smuaa. Tehee. Tapi Trichinella sp. ni plak selalunya in porks. Actually menatang ni kan kecik je. Cam nampak x nampak je. Eh..tapi x der la kecik sgt pon.

But the most interesting characteristic that I want to highlight here is diorang ni ada anterior and posterior ends yg berbeza diameter. In which, the anterior end will be embedded in the mucosal layer of intestine while the posterior end will hanging freely.

Posterior end have their reproductive organs. Therefore, we conclude that, while they sucking blood, they have sex. Choy betol parasite ni. (--') Sapa mengaku dia Homosapiens sp sila lah jangan buat mcm ni okeyh.

Trichinella sp. - apesal female lagi besar dari male? See. Diorang sengaja nak ckp female besau! Cis!

Tetrameres sp.

Next is Tetrameres sp. Nama nak ala ala Mexico je kan. Ni pon selalu jumpa dalam ayam gak lagi lagi ayam kampung. Sapa suka makan ayam kampung? Lantak laaaa... Haha. Dia ni blood sucker jugak but only female that sucking blood. Do female always do like this huh? Choy.

Lantas manusia manusia berjantina laki laki seraya berkata " pompuan memg blood sucker pon" Hampeh. Plus, female one is more bigger compared to male which is more slender. Double hampeh.

Close up view- Gemok gile hisap darah ayam.


Disgusting gila!! Saya pernah tgok yg fresh punya memang geli gila kot. Tapi nafsu nak makan ayam masih x terjejas lagi setakat ni. Huhu

Ok. Enough la merepek kan. Even saya bagi new knowledge kat korang but still ada kemerapuan di situ. Harap maaf. Kelas kami memang mcm ni. Nak expect kitorang hafal benda ni skema skema memang tido la keutamaan kami.

Sekian terima la kasih dari saya. :D




20111102

Twice the W!


Assalamualaikum peeps!




20111028

Nak bahagia kena berjaya


Assalamualaikum

Saya kecewa
budak yg dulunya x pernah kata GIVE UP
sekarang dah pandai kata GIVE UP

Saya kecewa
budak yg dulunya RAJIN
sekarang dah MALAS

Saya kecewa
budak yg dulunya SERONOK BELAJAR
sekarang dah jadi STRESSNYA NAK BELAJAR

Saya kecewa
budak yg dulunya SENYUM BILA DAPAT RESULT
sekarang dah jadi KELAT BILA DAPAT RESULT

Saya kecewa 
budak yg dulunya BELAJAR BERIYER
sekarang dah jadi BELAJAR SANTAINYE

Manalah budak yg dulu tu pergi.. :'(

Nak bahagia kena berjaya dulu Zuraini
Bila berjaya pasti awak bahagia.

20111025

Loyalty, do we have it?


Assalamualaikum.

Hi people! Dah lama x update blog. Rindu terok. Serious. Online je blog tapi x ada passion nak update. Well yeah I'm lack of idea n boring. Haha. Sekarang tengah cuti seminggu boleh la bergiat sikit aktif. Sikit je. Jgn lebih lebih la der. Ni semua pasal test tengah menunggu di kemudian hari. Kena beringat sikit lah. Haiyoo.

Talking about loyalty mcm tajuk kat atas nu kan. Korang pikir apa? Sure about relationship? or stick with one brand of something like.. ermm..shampoo? Tehee. Contoh paling x mengancam. Cuba la bagi jenis kereta like Volkswagen ke kn? Baru la WOW! Ok ok. Stop bluffing.

Last week, time belajar parasitology iaitu belajar pasal parasite like kutu, cacing dan seangkatan denganye. Ni bukan belajar mcm mane manusia parasitize other human. Bukan bukan. Tapi belajar pasal one creature of Allah that very very loyal to its partner for the rest of its life! Korang boleh?? *muka belagak.

Nama dia Schistosoma sp. Dia ni blood parasite which can infect us, human. Duduk dalam bood circulation. As u all know, blood circulation kita kan sgt lah besar n flow pulak laju kan. So chances for them to meet with their life partner is seems like to be impossible. But once they met, they will stick with each other forever.





Sweet kan? Parasite pon pandai setia. They dont even have brain, people. So malu la sikit kat depa ni. Masa my doc explain pasal Schistosoma ni, all of us like.. uuuu.. how sweet they are..hee. So, apa yg saya nak bagitau kat sini if u want to be in a relationship ask yourself 
can you love her/him
can you be loyal with her/him
can you trust her/him

Cause for me, when I say yes to you that mean I want to be with you for the rest of my life through thick n thin. N hoping for the same thing from you.


Apesal asyik ckp pasal love  love je ni? 
Pui la.

20111015

I know it is hard to forget someone.



“Hati kita ni walaupun dalam dada kita sendiri, ia tetap bukan milik kita. Kita tak mampu untuk mengawalnya. Hanya Allah yang boleh memegangnya. Sebab tu kita kena dekatkan diri dengan Allah. Sebab kita nak dia pegang kukuh-kukuh hati kita. 

Masa tu biarpun satu dunia menyakiti kita, kita tak rasa sakit sebab kita asyik dengan nikmat bercinta dengan Allah. Bercinta dengan Allah sangat berbeza dari bercinta dengan manusia. Kerana tentulah pegalaman bercinta dengan lelaki kaya, rupawan, sempurna dan bijaksana tak sama rasanya bercinta dengan lelaki miskin, hodoh,cacat dan dungu. Betapa nikmatnya cinta Allah, hanya mereka yang pernah merasai sahaja yang mampu mengerti.”

“Walau siapapun jodoh yang Allah hantarkan untuk kamu, terimalah dengan hati yang redha. Tak mustahil dia adalah orang yang kita benci. Kalau yang kamu sayang, tak jadi hal lah. Tapi kalau dapat yang kamu tak nak, sebab kelemahan yang ada pada dia, ingatlah bahawa dalam diri setiap insan telah Allah ciptakan dengan kelebihan masing-masing. 

Dan mungkin kamu ada kekuatan yang dapat mengubah si lelaki tadi supaya hidup dia bermakna dan mungkin kamu sahaja yang mampu mencungkil kelebihan yang ada pada dia. Mungkin juga si lelaki ini ada sesuatu kelebihan yang kamu sangat-sangat perlukan yang satu dunia tak mampu bagi pada kamu..

Dan ingatlah jodoh pertemuan di tangan Tuhan. 
Jangan sedih-sedih lagi besties.
My shoulder is yours.
*hugs*


Nak bace full version click  at the love bug. :D






20110930

Woofing, wagging & we're off to the whimsical wonderland!!!


Assalamualaikum N hiii everybody!!!!

Eksaited abes nak tunggu ahad ni. Why? Why? sebab ada Dogathon! Dogathon is the most largest dog's gathering in Malaysia. Dah masuk Msia's book of record dah ponn.. Hee :D

So, basically this event is about dogs. Dogs here and there. Cute dogs to be precised. Comelll sgtttt..Mcm mcm ragam of cos!  And it is our annual event actually.

Dogathon last year.




Super duper cute, clean N healthy!! :D


With a lots lots lotss of game for both humans and dogs, this event will be so awesome! But  dont worry.. All of the dogs that want to join us will be examined 1st or so called physical examination. Nak tahu yg dog 2 sehat ke x sume kann.. Penting ni.

And not to forget, a lot of prizes to be winnnn!! :D :D
So, dont hesitate! Do come and join us! It is a free event!!!! weehuu! :D

2nd of October which is on Sunday from 630 am to 200 pm at Bukit Ekspo UPM.


Map to Bukit Ekspo




20110926

The 7th lecture and expression of feeling


Assalamualaikum

First of all I just want to tell you. Yeah. You. Toksah nak toleh belakang sgt lah kan. *ckp gaya lecturer. About blog. A medium to express anything and everything from A to Z, from berdakwah to bergosip and so on and so forth.

So, I just want express my feeling here after two weeks of hectic and maybe can be said as chaotic classes and labs and talks and yeah! DOGATHON! ok. I'll tell you bout dogathon in next entry ok? ----> apesal speaking sgt ni? Buang tebiat. (--')

I have this one subject. Virology. From the very 1st class till now, I partially lost in that class. Lectures notes toksah nak ckp lah kan. Virus sini sana, DNA here and there, diagrams that I have no idea what the heck it want to tell me about and yeah, quizzes and assignments in one hour lecture. *Yawning.

Hectic kan? ke sarcastic? (--') Nak ter-mengantuk pon x sempat. Tapi saya sempat je. Siap berjemaah lagi ngn orang sebelah. Tehee. I think that enough. Sudah sudah la nak meluahkan perasaan. 

Somebody please give me this thing!


LBLN, the only thing that I know about virus is it's not a living thing and it has capsid with DNA or RNA. Sekian. *Rasa-rasa cukup x nak jawab untuk test nanti? (--') sobs.




20110920

Tips for interview


Assalamualaikum

Just a short and quick update from me. 

"Apabila di baca sebanyak 19 kali apabila bertemu dengan orang yang berpangkat besar, yang sombong dan garang, InsyaAllah akan menjadi lembut".

Have faith in Allah and everything gonna be fine. InsyaAllah. :D