20120226

Mari belajar rajin rajin

Assalamualaikum & good morning!

So, how's your new sem? Is it the same like before or tougher? Probably tougher right? Apesal nak speaking sgt ni. Mcm awkward gila je. (--') Saya budak sem 6 sekarang tapi ada lagi 4 sem nak kena abeskan lepas ni. Untungla korang yg tinggal lg sebijik or 2 bijik sem lagi nak kena harung. Pray for me please? :)

Dengan subjek2 baru plus with genius Dr buat saya jadi kerdil di mata mereka although they not look down to us but still I feel like they deserve the students that better than me. Sighs. :( Sekarang saya ada subjek surgery. Teaching us how to be a good qualified surgeon, anesthesiologist and of course, a man with good attitude towards animals.

Future veterinary surgeons

I'm soooo worry about it and other subjects too. Seriously. Ok. Mcm tulis dalam diari la pulak sekarang ni. (--') I know, korang akan ckp ala..subjek aku pun susah jugak, bukan ye subjek kau sorang je. Yes. I know, everyone's subjects are tough but everyone got their own limit right? I mean like feeling of cant make it well eventhough it doesnt begin yet.

 Bukan senang nak cari bookshop jual buku kitorang. Sobs.

Saya pulak mcm makin malas jeeee sekarang ni. Haishhh.. What should I do?? The burden is getting higher but I'm getting slower. Next month I'm gonna be busy with tests that troubling a lot of us right? Hahha. So, marilah sama2 mendoakan kejayaan masing-masing. Nanti grad boleh senyum meleret sampai cuping telinga! Adios~

 







20120216

Negatif dalam sanubari



Assalamualaikum
   

Sekarang macam tengah ada mood nak update blog 18 kali sehari tanpa muak mahupun mual walhal penulisan hanya crap semata tapi ada saya kesah? Atau pun ni salah satu cara meng-qada' dalam pem-update-an blog ke depan gara-gara cuti semester dah tinggal ciput.
 
Back to story line. Negatif. Sriyesly, like ada ke manusia yang boleh pikir positif 365 hari tanpa berhenti? Gila x waras manusia tu. Mesti duduk dalam bilik ada gambar Teletubies tuh. Musti punye. Mine, of cos ada je pikiran negatif tersisip dalam celah-celah neurons x pon bergaul mesra dengan CSF.

Ahh. Ni lah benda yang kita x nak. Ye dak? Sometimes pikir terlalu negatif buat kita jadi coward. Cth: Ishh.. X nak la naik eskalator nanti jari tersepit patah nanti kurang duit hantaran. Kejadahnye? So sorry, saya memang lame bab bab bagi contoh ni. Sume ye busuk-busuk belaka.

Anyhoo, pikiran negatif ni adakala ye bagus. Like mak mak dok pikir negatif bila anak keluar malam balik malam kang jadi pape x ke payah nak cari pertolongan coz sume manusia nyenyak dok krohh krohh. Betul x?

Lagi satu dalam relationship. Memang x sah kalau x cakap mee cintan cintun ni coz dari sekecik kecik setengah meter tinggi pun dah tahu pasal ni. Ye dak? Memang kita kena pikir negatip pun pasal partner kita. Gila bad influence saya ni. Kahkahkah

But it is trueeeee. Cer kita dok pikir positip 24 jam. Memanjang kita ajak keluar dia beralasan tahap kunci kereta kucing jiran sebelah sorokan  padahal tengah main sorok-sorok dengan anak jiran sebelah. See? Korang jugak yg sinsing lengan menyinga nanti. 

So, what I want to say here is, thinking negative is not totally a bad thing because sometimes we need it in order to save our sole and make us whole. But not too much la and I'm trying to do it so. Wish me luck! Cherioo..

20120208

Yes, love is matter to us, but..


 Assalamualaikum
  
Cerita pasal manusia yg tengah fragile. Btw, ada ke word fragility? Haha. Macam frog dah saya tengok. (--')

Sape lagi kan kalau bukan korang. Haha. I mean manusia umur-umur kita. Untuk kita-kita aje tu belum lagi k. If dah pandai memang kena pi hantar mengaji balik. As I read some blogs mostly cakap pasal benda yg sama. That 4 words. Love.


Frankly, for me, love is one of major parasite for teens. Yay or nay? This is worldwide ok. Eh. Kita ni teen lagi ke? Harharhar. Ok ok. Late teen years. *nak jugaakkkk (--') So, why I said like that? Ni sume sebab cinta, orang jadi x tentu hala. Putus cinta toksah la nak cakap. Ada yg sampai commit suicide. Right?

I know, cakap memang senangg.. *I can hear ur saying peepss! Haha. :P But we need to control it k. Saya pon ada masalah yg sama. Memang menyampahkan kan? *Brape banyak kan nak letak? So, I decide to put it on a stop. Tapi x boleh. Sebab bertepuk sebelah tangan memang x kan berbunyi. Do u get me?

Bear in mind, orang lain bukan ye senang nak paham kita. So, if kita dah decide to permanently give up on chasing him or her or hoping that they will love us back after so much good deeds we've made to 'em, just let them go ok. Biar kita sakit sekejap tapi bukan untuk selamanya.


One of my friends said, "there is someone in somewhere is made for you sayang" . *Berguna jugak kawan saya tu rupanye. * Pang! haha. :P Memang betul lah kan? So, take a deep breathhh and relax eventhough it is hurting us. If you need time to get rid of this matter or nak lari jap ke just do it ok. Pergi bercuti ke? 

Jom pi bercutiii!! Haha.. So, LBNL this is from me:

Whenever you are alone,remind yourself that Allah has sent everybody away so that it`s only between
YOU and HIM.

20120206

Takut tapi otak kena jalan.


Assalamualaikum
Bila takut lantak apa pon jadi lepastu baru perasan badan lebam sana sini. Lari x cukup tanah Kan? Typical when fear conquers us. Tadi saya dari Seremban nak g Kajang. Depan 2 kereta ada lori buat simen tu. Tahu kan? Kalau budak kecik panggil ape ek lori tu? Haha. 

I thought at first lori tu nak berhenti kat bahu jalan. Tapi sangkaan tu meleset. Just in a blink, lori tu dah tesasar ke tepi jalan sebelah sana pastu ada swift biru separuh remuk tah mana tah dia datang tersasar x jauh dari lori tu.

Orang dalam tu agak-agak jadi ape? Separuh remuk kott. Berasap. Kakak stop kereta. "Nak tolong ke x nak?" Apedaa. Adik sendiri dah beriyer bukak pintu baru nak tanye? X kan nak tutup pintu balik kot? Buruk siku namanya tu. *boleh ke camtu? haha.

Serious saya cuaks. Cuak oi. Kang kete tu meletop x ke dengan saya saya sekali goal? Tapi lantak la. Kalau dah ajal ape pon x boleh weyhh. Saya x sure orang dalam kereta tu sihat ke x. Nak tengok dari jauh dengan mata bukan 20/20 ni memang ampun la x nampak.

Sekali pintu kereta terbukak. Lega. Hidup lagi. Lintas jalan pandai sikit dari ayam semata-mata nak cepat sampai kat kereta tu. "Eh, ok x ni? Kuar cepat dari kereta ni. Cepat cepat" *sambil tarik tangan dia. Sweetkan saya? Pui! Haha.

Gelabah ayam memang tran tang tang la nampak. Macam saya yg accident, dia pulak tukang tolong. X sempat nak control ayu time tu. *double pui! Haha. Then, orang bergugus datang tolong. Alhamdulillah..

So, untuk awak yg ber-swift biru moga awak berdua sihat sejahtera. Terima kasih sebab buat saya hepi. *tetbe? Bukan bukan. Saya hepi sebab awak berdua selamat. Hoho.


LBNL, drive safely friends :)


20120205

The social outcast person.


Assalamualaikum

Alhamdulillah. Praise to Allah, I'm home! Kluang dah ditinggalkan jauh lebih 2 marhalah ke selatan Seremban. Tapi kenangan dan ilmu saya bawak balik. Simpan dalam poket kemas kemas. Hee. :D Tinggal kerbau lembu kambeng yg comel lotey plus handsome managers. Haha!

Basically, I just want to write 'bout this. I mean, the social networks like FB, twitter and so do blog. I've deactivate my FB account due to few reasons. Like final exam? Gila nerd kan I ni? Haha. :P. But then my friends suruh buat twitter pulakkk. Saya berkira-kira nak buat coz nanti saya pikir dia akan senasib dengan FB jugak.

For me social networks both have pros n cons. Right bloggers? Sape sape yg ada hati kecil mungkin x cukup nak tampung pedih dunia sosial alam maya. So, think twice when deciding to have few accounts of social networks. Ni untuk kesejahteraan awak jugak, bukan orang kiri kanan.

One of my cats I mean, friends told me that I'm a social outcast people. It makes me think 'bout it. Tapi x ada heartache pon. Chill. Haha. Rasanya mcm betul je. Lol. Tadi petang, I've decided to explore twitter website. Nahh! I've made one for me! Macam buat kek pulak cakap macam ni. (--') Haha.

I love blue more than pink. Trust me. Haha

So, lets shake hands and make friends bebeh! :D I love to make few. Ermm..Actually, a lot! Hee :D So, do follow me on twitter. Tegur je.. Mana tahu kita boleh kawan-kawan. Hoyeah! * Apesal malam ni tetbe meroyan? trololol.