20111121

Symptoms manusia nak test.


Assalamualaikum manusia yg tengah tengok Msia lwn Indon

Rindu blog ni. Fullstop.

Berkenaan dengan tajuk di atas. Ni mcm gaya nak tulis surat rasmi. Eh. Paper Bm SPM dah habis kan? Tehee. Tahniah lah sebab berjaya jawab paper BM. Jangan dapat B sudah. Nanti scholarship kena tarik. Malang betul. Haha.

Sekarang ni saya tengah busy dengan test. Statement bajet artis dah keluar la der! Akibat test perjalanan hidup jadi kucar kacir termasuklah juga behaviour sendiri. Ni bukan sebab kena infect dengan Rabies virus behaviour pon berubah. Tapi ni sebab test yg durjana.

Situasi pertama

Hari tu. Minggu lepas. Ye la. X kan minggu ni pulak kan. Kot ye nak fail BM jangan lah bagi hint sangat der. Haisshh.. Ok. Sambung. Hari tu. Saya study patho. Tengah syok mengahafal "there are five types of rhinitis; serous rhinitis bla bla bla" Sekali pen jatoh. Automatik tercakap "Oh mak kau serous!"

Kawan sebelah buat muka rakun x siap lalu membalas "Apehal ko ilmiah sgt hari ni weyh? Gerun dowhh!" And I was like " Tah la weyh. Patho punye penangan. Hakhak"

Situasi kedua

Rase mcm nak maki orang tapi hati kata "x baek weyh maki orang. Lagi pon ko kan nak exam. Nanti susah nak study weyh". Otak zaman sekarang dah pandai pshyco tuan sendiri. Sighs. (--')

End up maki dengan gaya ilmiah. "Gumboro betul la bus tadi! Boleh pulak kan dia x punctual. Cheesdale!"

Gumboro is actually a disease in chicken caused by Infectious Bursa Virus (IBV)

Moral of the story: Bila nak test semua orang x me-lagha. Haha

Have a nice day people! N congrats to Msia. We won bebeh!!!


20111112

The denial

I never told you
Why till now 
I still want you
I cant believe 
I still want you
After all I've been through
After few guys I had met
But still
I still want you
I never told you
after few years had past
I cant believe that
I miss everything bout you
I deny your words
I deny my feelings
I done this 
So that you wouldnt
feel guilty 
towards me anymore.


20111110

Designer stuff


Assalamualaikum & Happy Thursday!

Taking about designer stuffs, sure korang terfikir pasal handbag mahal mahal macam Oh my Gucci! Kan? Ari selase hari tu tatkala ada ramai yg masih bercuti tapi saya dah bersengkang mata pergi class seawal 8 pagi.

Selasa sinonim dengan class Immunology. Yeah. Gorgeous prof with super brilliant brain. Genetic ape tah dia tuh. Sighs. Malangnya, dia dapat anak murid yg super duper blur mcm saya lagi lagi bila baru naek cuti.

Time lab pulak kitorang belajar pasal vaccine. There are many types of vaccine. Skali dia cakap pasal designer vaccine. And I was like, "designer vaccine? Macam Guess vaccine?" Macam tu? Kawan sekutu pulak sambung, "Owhh.. Kirenye Oh my Gucci pon la kan?"

See? Sengal. 

Ok nak sambung buat report! :D

Saya doakan awak sume bahagia! * buang tebiat cakap mcm ni. Haha

20111108

I've been tagged for the 1st time!!


Assalamualaikum!!


Tengok title entry dah nampak excited kan? Haha. Saya x sure pakej soalan mana 1 yg saya kena jawab so saya jawab sume je la yep? tehee.. 

Owh ya! I've been tagged by ms wieyah. Blog dia comel!! pink with white polka-dot. Buat baju cam comel je awak. Heee. N dia orang sabah! Nanti saya g Sabah awak jadi tourist guide boleh?

Saya pon x ada idea nak tulis pasal apa sekarang ni so let check my answers out! But 1st, baca rules n regulation dulu ok?

The Rules

1.You must post these rules.
2.Each person must post 11 things about themselves in their journal.
3.Answer the questions the tagger set for you in their post. And create eleven new questions for the people you tagged to answer.
4.You have to choose 11 people to tag and link them on the post.
5.Go to their page and tell them you have tagged HIM/HER
6.No tag back!
7.No stuff in the tagging section about " YOU ARE TAGGED IF YOU ARE READING THIS" YOU LEGITIMATELY (a.k.a REALLY, TRUST, WITH ALL HONESTY) have tagged 11 people.


Few things about me:
Saya perempuan. Ayu x ayu tu kena judge sendiri ok? I'm going to be 21 in less than 2 months time!! I love blue colour. I love cats, horses and owls and I wanna have them all. Saya nakkkk sgt g Pulau pulau! I have a sensitive skin. I'm not a talkative person. Saya jarang update blog sebab saya x ada masa n idea yg best best (--'). I've one n only brother. Errmm.. Ape lagi yep? I love to meet new people. X kesah la dia tu nanti jd kwn ke x ke. :D


Ati'ah 's question:

1)hobi?

 Macam biasa main game lah kan. Lagi lagi kalau pergi arcade. Marvellous! Tapi macam nak tukar plak lah. Nak buat sudoku sampai lebam :D

2)cita2?
 Dulu zaman muda mudi saya nakkk sgttt jadi pakar forensik. Cool gila kot ada title mcm tu tp nampknye saya dah tersasar sikit dari landasan sebenar. Hekhek

3)umur?
20 going to be 21 soon!

4)minuman kegemaran?
Ermm.. my all-time favourite is watermelon juice.

5)nama kawan baik anda?
Err.. Bagi menjaga hati ramai pihak saya mengambil keputusan untuk berdiam diri. Tehee..

6)subjek paling tidak suka?
Kat sekolah dulu mesti lah sejarah!!! Hahaha

7)awak rasa awak mesra dengan rakan2 blog
Errmm.. entahla. I wish to tp setakat ni mcm sedang sedang saja.

8)siapa blog paling famous di malaysia?
Errmm.. Setakat yg saya kenal plus muka pon selalu masok paper Hanis Zalikha n FL la. Actually ramai je kan..

9)antara buku kegemaran anda?
Adeyh. Ni soalan paling payah. Haha. I'm not really into a novel & story books but I prefer books that telling you mostly about facts or simple jokes like what I'm reading now which is "Allergies & Fight Them With Blood Type Diet".

10)lagu kegemaran?
Saya x ada lagu yg saya betul betul suka coz by the end of the day I'll start feel bored with it. Tehee.

11)filem kegemaran?
Mulan? Haha.

Wieyah's questions:

- name ?

Zuraini

- umur ?

21. Owh x pecaye!

- asal ?

Seremban :D

- status ?

Err.. ni status ape ni? Haha. Single of course.

- sekolah ?

Ala.. Dah abes sekolah la adik oi.. But my former school was Sekolah Seri Puteri, Cyberjaya :D

- fav cartoon ?

Mickey!

- fav junk food ?

Errmm.. Im avoiding it actually. :)


- ambition?
Forensic specialist.

- no hp ?? ^^

Ha?? Nak kena mintak sendiri la. haha

- FB ??

Tu ada kat tepi tu.. Ni sure x geledah saya punya blog lagi ni kan..

- saya sayang awak ... awak plak ?? ^^

Ehem. Jadi tourist guide saya dulu baru boleh sayang. Haha


So my questions are:


Fav colour
Which 1 you prefer? Scuba diving or bungee jumping?
Umur berapa nak kawen? Haha!
Kasut saiz berapa?
Ring or bracelet?
Bracelet or watch?
Tempat yg paling nak pergi?
Do you want me to be your bestfriend? (ni soalan paling hardcore nameye. haha)
Pink or blue?
Bila grad/ habis skolah?




Err.. nak tag sape la plak ni.


Atie
Aten
Ka
Fiera
Zira
Husna
Iekasub
Mysaraa

20111105

Setelah setahun saya ditinggalkan


Assalamualaikum

Mesti sekarang ni korang semua tengah melepak lepak depan lapy x pon depan tv. Tangan kanan busy pegang fork nk cucuk rendang daging lagi sebelah pegang remote ketat ketat takot adek rampas sebab nak tgok Disney Channel. Pastu adek adek pon meraung.Tipikal sgt condition ni time cuti raye. Tp saya x coz saya la adek! Tehee.

Kalau raya je mesti nak balik kampung sebab nak jumpa sedara mara jiran tetangga mahupun musuh dalam selimut. Erk? Lagi lagi atok nenek ibu ayah kan? Yakni merangkap orang orang tua tersayang. Tapi bila ada antara diorang yg dah tinggalkan kita  mesti ada rasa kekurangan bila hari mulia ni menjelma.

Like me, I've lost my grandma and dad on the same year. So raya tahun ni memang malap lah. Like my sisters ari tu sume pretend happy je masing masing but deep inside who knows right? Nak ziarah kubur pon lagi lagi kubur abah pon rasa mcm x cukup kuat. Ye la. 20 tahun bagun pagi raya dah nampak dia makan lemang which was his all-time favourite dish in pagi raya. Tapi pagi raya yg ke 21 dia dah xder. 

Sekarang dah setahun diorang pergi. Hitung hari mcm tengah bercouple je kan. Bajet mcm nak celebrate anniversary padahal counting the days that actually make u even sadder bila teringat balik. Tp life must go on kan? Its different you know bila kita rindukan orang yg dah x der ngn rindukan orang yg masih hidup. Perasaan tu lain. Sebab Allah x kan bebankan kita dengan beban yg kita x mampu pikul. Betul kan?

Nak balik kampung sebelah abah dah x der sape sape, nak balik kampung sebelah mak pon x der orang. Puas la dok tunggu cousins balik so that rumah tu jadi hiruk pikuk sikit. Tapi by the time diorang sibuk sibuk nak balik rumah masing masing rasa mcm nak buat dinding batu keliling rumah. Beriyer x nak lepaskan diorang pergi kan. Sighs.

Boring. 

Rasa macam nak g vacation mana mana jer. Orang sibuk beraya saya sibuk plan nak g vacation. Urghh. It's hurt you know.


20111103

Apesal parasite pon pandai nak discriminate pompuan?


Assalamualaikum and a very good day people.

Pelajaran untuk hari ini ialah mengenai cacing yg pandai menganjeng yakni memperli Homosapiens sp. seperti kita ye kanak-kanak. The nominees are!! *drum roll please!
  1. Capillaria sp
  2. Trichinella sp
  3. Tetrameres sp.
Ok. Korang sure ada yg x pernah jumpe cacing kan? Err.. manusia mana x pernah jumpa cacing ni? Kesian abes la der.. :P Ok. Let me introduces you these three parasites.

Capillaria sp. and Trichinella sp.

This nematode can infect chickens. Yes chicken yg korang 24/7 dok makan je tu. Lantak la.. X tau. Haha. Padan la muka hangpa smuaa. Tehee. Tapi Trichinella sp. ni plak selalunya in porks. Actually menatang ni kan kecik je. Cam nampak x nampak je. Eh..tapi x der la kecik sgt pon.

But the most interesting characteristic that I want to highlight here is diorang ni ada anterior and posterior ends yg berbeza diameter. In which, the anterior end will be embedded in the mucosal layer of intestine while the posterior end will hanging freely.

Posterior end have their reproductive organs. Therefore, we conclude that, while they sucking blood, they have sex. Choy betol parasite ni. (--') Sapa mengaku dia Homosapiens sp sila lah jangan buat mcm ni okeyh.

Trichinella sp. - apesal female lagi besar dari male? See. Diorang sengaja nak ckp female besau! Cis!

Tetrameres sp.

Next is Tetrameres sp. Nama nak ala ala Mexico je kan. Ni pon selalu jumpa dalam ayam gak lagi lagi ayam kampung. Sapa suka makan ayam kampung? Lantak laaaa... Haha. Dia ni blood sucker jugak but only female that sucking blood. Do female always do like this huh? Choy.

Lantas manusia manusia berjantina laki laki seraya berkata " pompuan memg blood sucker pon" Hampeh. Plus, female one is more bigger compared to male which is more slender. Double hampeh.

Close up view- Gemok gile hisap darah ayam.


Disgusting gila!! Saya pernah tgok yg fresh punya memang geli gila kot. Tapi nafsu nak makan ayam masih x terjejas lagi setakat ni. Huhu

Ok. Enough la merepek kan. Even saya bagi new knowledge kat korang but still ada kemerapuan di situ. Harap maaf. Kelas kami memang mcm ni. Nak expect kitorang hafal benda ni skema skema memang tido la keutamaan kami.

Sekian terima la kasih dari saya. :D




20111102

Twice the W!


Assalamualaikum peeps!