Assalamualaikum
Masa praktikal hari tu kat Kluang kan, kitorang selalu ada health program especially bleeding program. Yep. Bleeding. Korang x salah baca pon. Bleeding program ni kena ambil darah kat haiwan which are cattle and buffalo.
Bukan senang dowh nak ambil darah diorang. Nak ambil pulak sampai 20-30 ekor. Macam ada air terjun dalam baju memasing. X sempat nak lap. Untung la kalau ada nurse boleh mintak dia lap kan. Ngee.
Lagi satu hal, pasal si kerbau ni. Nampak je tough, kental gagah segala tapi baru cucuk sikit mengelupur dia macam kena potong kaki x berbius. Rasa macam nak tempeleng je sekali kepala dia. Tapi sebab ada cikgu-cikgu hensem teros buat muka innocent bila kobau tu menggelupur. Lol.
Nak cari jugular vein dia lagi satu hal. Kalau kat manusia boleh gak lah tepuk-tepuk sikit baru cucuk tapi kerbau cane nak tepuk? X pepasal kau kena hempuk adalah. 3 lelaki restraint kepala kerbau sekor pon saya still rasa insecure. Dalam kepala dok terpikir, cam mane if diorang ni terlepas kepala kerbau ni? X pepasal kepala saya yg kena smash kan?
Sia-sia. Bukan setakat hantaran berkurang, tah-tah kahwin pon x sempat. Gulp.
![]() |
| Ya Allah, peliharalah keselamatan & kesihatan ku. Amin. |





