20111230

24 jam dan lebih


Assalamualaikum

It's been a while I never wrote anything here. Hmm. Nak start pon x reti. Tehee. Nampak sangat dah kekok. My brain had freezes I think. Mcm frozen roti canai kat Giant tu. Haha.

Anyhoo, sekarang musim final exam. Adik adik yg tgah menghabeskan sisa sisa cuti tu untungla. Kakak kakak pulak sibok perah otak hafal itu ini lepas hempas pulas gelakkan adik adik gelabah ayam study untuk periksa akhir tahun. 

Such a funny thing when u see they kalut kalut study. Haha. Coz we used to think, ala.. exam awak tu x ada ape sangat lah. Eceh! :P Poyo je orang orang tua mcm kita ni. Time kita nak amek UPSR kemaen lagi pesan atok nenek ibu abah x terkecuali kakak abg tolong doakan kita success with flying colors. Kemahenn..

Actually, saya nak wish happy new year jer tapi intro merewang rewang. Sighs. Pastu azam taon baru cane plak? Dah tulis dah panjang panjang dalam phone? Hiks. These are mine:

  1. Nak minum susu. - I donttttt like milk. Seriously. So bila umur dah menginjak 21 ni I think I should take care of myself. A really really good care. So instead of beli nescafe, kita beli anlene choc pulak lepas ni. Susu jugak tu kan? Tehee.
  2. Amek supplement. - Actually, I've took it but u know. X penah nak istiqamah. So next year berubah sikit please!. :D
  3. I want camera please!. - Sebenarnya dah lama dah nak tapi saya je x sanggup nak keluarkan duit segedebok sekali. Haisshhh. Berat je tangan nak hulur. Haha
  4. Rajin belajar ke belajar rajin rajin?. - Sekarang cm tah pape. Result pon menjunam jatuh ke ladang gandum. I dont know where was my mistake but I think I need to work harder. And next year dah masuk clinical year. Tido duduk je la awak oi. Haha.
  5. Take a good care of my skin. - Yep. Coz I plan to get married with little make up. Haha! Jaoh gile angan angan! Ishh. No no. Sebenarnya, my skin condition like getting worse. Mcm dah se-level ngn jalan berturapkan tar. :'(
  6. Put an end to a err.. relationship?. - I think I had enough. So, saya nak pause kejap boleh?

Work hard bebeh!

20111225

#Pin point 4


Assalamualaikum

Suatu ketika di dalam class parasite.. *Balik balik parasite. Xder binatang lain ke ha? (--') Whatever. Haha. 

Prof: In Malaysia there are a lot of licesss and also liesss
Class: (--')

Tesenguk dalam class Pharmacology. Sekali Dr tanye.

Dr: Selain dari emetic drugs apa lagi yg boleh cause vomiting?
Class: Errr.. aaaa. *Terserlah blur di situ. adeyhh (--')
Dr: The answer is easy. It is husband.
Class: Woooooooo!! *Blushing. Haha!

20111218

#1 Quick update


Assalamualaikum

“Sesiapa membaca Al Quran dan beramal dengan apa yang terkandung dalamnya maka kedua dua ibu bapanya akan dipakaikan mahkota pada hari kiamat yang sinaran mahkota itu akan melebihi daripada cahaya matahari , sungguhpun matahari itu berada di dalam rumah rumah kamu di dunia ini.” (Riwayat Imam Ahmad , Abu Daud)

:D

20111210

2nd expression of feeling


Assalamualaikum n good day people! Hopefully (--')

Semalam saya MC pastu ari ni cuti pastu saya dapat anak buah baru n that foetus is a boy! Omo. I loveeee baby boy! Dasar diskriminasi atas budak-budak. Kasihan depa. Tapi saya x rasa saya boleh g melawat coz I'm not in a good state of mine plus jauh la plak budak tu diberanakkan. Kat Kolumpo sane. Sighs.

Pagi ni baru ada kudrat nak keluarkan lapy dari beg. Cucuk kabel. Tekan on. Malam tadi jgn harap. Ni pon sume sebab due date esaimen dah sampai anak tekak. As I read some blogs, nampak cam mereka ada simptom yg sama mcm manusia tengah menaip ni. Apa dia? Stress! Serious saya x tau kenapa diz week mcm stresssss gile tahap hormon dalam badan jadi mundar mandir. Erk?





This is the-veghi-first-time I feel like this terrible feeling. See? Ayat pon tunggang langgang mcm kena langgar kuda. Bila drive lagi mcm busuk. Ke kiri ke kanan suke hati masuk jalan lawan. Abang kandung kat sebelah mula panas hati tengok pemanduan adik x sesedap kari. Nak dilempang kang eksiden nak dibebel dah 28 kali cakap ayat yg sama. Apa mau buat?


Bila dah stress senang sangat kena hinggap dengan pathogen. Sape pulak menatang pathogen ni kan? Pathogen ni lah yg buat saya dapat MC tanpa kehendak hati sanubari. Meh sini saya cerita okeyh? Bila kita stress or depress, kita senang sakit coz immune system down. Mcm system down yg salu diheboh2 kat mana pejabat pos x pon telecomunication center. Ha tu la dia!


Consequently, bakteria baik pon boleh jadi jahat. Orang mengantok disorongkan bantal. Ni lah jadi ye. So, saya pon sakit. Ubat yg dulu x habis tambah ubat baru. Tahniah.

Bosan ye tgok ubat ni..


20111203

Alkisah 7 sekawan dengan kutu part I


Assalamualaikum n hi!

Sekarang nampak mcm ramai yg busy & ramai yg x update blog selalu. Sape yg selalu update blog  memang salute lah kat dia coz dapat balance aktiviti keperluan and kemahuan. Tehee. Well, life masing-masing. Pepandai la nak manage sendiri kan. Pepandai la kau nak idop. *Apehal ayat mcm nak luahkan perasaan terpendam ni?

Ok. Where was I? Ikot tajuk la derr. So, saya nak cerita pasal ari khamis ari tu. Time lab parasitology or we used to call it parat lab. * Ke saya je yg panggil camtu? Haha. Lab kali ni kitorang dapat specimen kutu. Such a euw euw thingy yg buat kitorang tejerit-jerit lam lab. Naseb baek lab kali ni Prof yg baek. If not, dah lama kena cepuk.

1st session kena dengar brief lecture from him about all those kutu's components. * Who cares? Mcm la kutu tu sibok2 nak amek degree in human anatomy and get to know why human's skin is so large till they can easily suck blood wherever they like? Choy. Sape setuju dgn statement saya sila angguk laju laju sape geleng nahas lu! Hee. 

Malangnya, most of my group members beperangai mcm dah kena sedate. Mamai mamai je masing-masing. Mata punya diameter nak kata half pon x sampai. Mata kutu lagi besar. Tambah tambah kitorang tahu yg lab ni dah x der lab test. Lagi la menjadi jadi perangai sorang sorang. Tapi acara memperkotak kasutkan kutu tetap diteruskan. Agenda utama kot!

Kutu binatang dgn kutu manusia lain. Saya x tau pon kutu manusia mcm mana sebenarye. Loser betul. Tapi if ada yg x tau maksud word kutu lg loser dari saya. Haha. Kutu binatang besar gileeeee kotttttt!!! Kalau nak pecahkan diorg guna kuku mcm yg slalu korang buat tu kan sah sah x berani la. X pasal pasal kena splash ngn darah lembu ke anjeng ke x pon badak sumbu. 

Siyes. Badak pon ada kutu. Cer korang p check. Pastu bandingkan kutu sapa lagi besar. Haha. Alamak. Malas la pulak nak cerita lagi. Nanti saya sambung apa kitorang buat time lab ok. * Poyo gle nak buat part I part II. (--')

Engorged female dog tick. Boncet gle after hisap darah!