20130216
20130212
Meh sini nak ajar cara-cara bercakap.
Assalamualaikum dan selamat sejahtera hendaknye. Eceh.
Ehem. Entri kedua tahun 2013.
Rajin jugak aku update blog. Heuheu.
Ermm. X tau nak start mcam mana lah. Ilmiah sangat tajuk ni. Har Har Har.
Ok. Ok. I just want to spread the words. This is not my article but I just want to share it here. Manalah tahu ada orang terjumpa blog ni then terbaca so boleh la tersebar. X payah nak TER sangat please.
If U are the one who really expert in reading text message with good pronunciation and intonation, U'll know the way saya bercakap. X bersopan sangat plus with segala sifat-sifat x bagus. uish. Bajet gengster sumore. Teghok betul ai ni. Huhu
Nombor satu: Cakap dengan lembut dan x meninggikan suara.
Ermm. Aku pun x suka orang cakap kuat-kuat. Telinga aku ni on je 24/7. X pernah pulak ter-switch off. Hmm. So, cakap la perlahan sikit please.
Nombor dua: X tunjuk pandai.
Haa. Ni aku confuse macam mana aku nak buat bila time jumpa client. Dalam note aku dia tulis "Don't speak jargon". Ok. Ok. Aku cakap bahasa pasar dah tapi tau tau je la aku ni. Suka ter-blank pastu ayat lintang pukang. Padahal cakap BM je pun. Sadis jadi diri sendiri.
Nombor tiga: Jangan menyampuk cakap orang please.
Unless dalam class boleh la stop kan lecturer tengah mengajar coz nanti x tanya soklan kang tido pulak. Tahu dah taktik ni. Haha. Plus, nampak x elok la kalau menyampuk. Cer kalau kita tengah cakap orang menyampuk mesti rasa panas je kan? Ke aku sorang je yg rasa?
Full article with clear explanation: Iluvislam
Thanks for the knowledge. It such a beautiful article to be read about.
Karangan pertama tahun 2013 ni.
Assalamualaikum and hi!
Dah masuk bulan Februari baru nak fikir nak buat apa tahun ni kan. Sorry la. Mak busy noks. Mungkin patut mohon cuti lebih kat pihak berkenaan lepastu get ready nak makan kaki. Biasa dah tu. Tehee.
Eceh. Nak tunjuk gambar umur 17 tahun je kan. X aci betul. Harhar
So! Tahun ni alhamdulillah still bangun pagi tengok muka kat cermin nampak macam species manusia lagi. Kang bertukar parah pulak kan. Mungkin kedut je dah bertambah tapi x perasan sebab memang kulit banyak kedut x boleh nak erase dah weyh. Sobs.
Azam tahun lepas pun x tertunai tunai lagi padahal ada satu je kot. Eh. Yeke satu? Tapi yg sure ada satu je yg still ingat which is nak consume calcium banyak banyak coz I'm a caffeine addict. Oi. Bukan macam korang pikir ok.
Just minum coffee terlebih time exam lepastu selalu g toilet so banyak air terbuang and I get dehydrated plus a lot of calcium been drained off from ma body. Poor me. So I think about anlene throughout 2012 tapi dah december baru beli. Pastu tapi lagi. Tapi x minum pon coz bau susu dia kuat gila!
I don't drink milk coz I can't stand its smell Padahal dah beli anlene choc kot but still cannot! Haiya.
Pastu nak jaga kulit. X nak meng-anak-tirikan kulit tangan dan kaki seperti menyusukan beruk di hutan tapi anak di tangan diketepikan. Eh. Suka hati aku je nak letak peribahasa apa. Tapi macam la aku ada masa nak buat benda ni semua. Setakat cuti seminggu dua satu sem jangan mimpi nak dapat kulit halus mulus tulus bersinar kan.
Mungkin patut bersukan utk dptkn kulit yg cantek? Haha. Dalam mimpi.
Then, nak update blog regularly eh bukan. Occasionally. Ha. Ni baru betul. Aku nak update tanpa usul periksa. I mean nak update melulu. Aku x tau lah ape aku cakap ni tapi the point is aku nak update blog even membebel x ada benefit langsung untuk aku ke korang ke mahupun jiran sebelah rumah. Eh. Aku x de jiran sangat.
Dah la. Pergi minum air oren lagi bagus untuk kesihatan kulit. Auw. Haha
Subscribe to:
Posts (Atom)


