Assalamualaikum n hi!
Sekarang nampak mcm ramai yg busy & ramai yg x update blog selalu. Sape yg selalu update blog memang salute lah kat dia coz dapat balance aktiviti keperluan and kemahuan. Tehee. Well, life masing-masing. Pepandai la nak manage sendiri kan. Pepandai la kau nak idop. *Apehal ayat mcm nak luahkan perasaan terpendam ni?
Ok. Where was I? Ikot tajuk la derr. So, saya nak cerita pasal ari khamis ari tu. Time lab parasitology or we used to call it parat lab. * Ke saya je yg panggil camtu? Haha. Lab kali ni kitorang dapat specimen kutu. Such a euw euw thingy yg buat kitorang tejerit-jerit lam lab. Naseb baek lab kali ni Prof yg baek. If not, dah lama kena cepuk.
1st session kena dengar brief lecture from him about all those kutu's components. * Who cares? Mcm la kutu tu sibok2 nak amek degree in human anatomy and get to know why human's skin is so large till they can easily suck blood wherever they like? Choy. Sape setuju dgn statement saya sila angguk laju laju sape geleng nahas lu! Hee.
Malangnya, most of my group members beperangai mcm dah kena sedate. Mamai mamai je masing-masing. Mata punya diameter nak kata half pon x sampai. Mata kutu lagi besar. Tambah tambah kitorang tahu yg lab ni dah x der lab test. Lagi la menjadi jadi perangai sorang sorang. Tapi acara memperkotak kasutkan kutu tetap diteruskan. Agenda utama kot!
Kutu binatang dgn kutu manusia lain. Saya x tau pon kutu manusia mcm mana sebenarye. Loser betul. Tapi if ada yg x tau maksud word kutu lg loser dari saya. Haha. Kutu binatang besar gileeeee kotttttt!!! Kalau nak pecahkan diorg guna kuku mcm yg slalu korang buat tu kan sah sah x berani la. X pasal pasal kena splash ngn darah lembu ke anjeng ke x pon badak sumbu.
Siyes. Badak pon ada kutu. Cer korang p check. Pastu bandingkan kutu sapa lagi besar. Haha. Alamak. Malas la pulak nak cerita lagi. Nanti saya sambung apa kitorang buat time lab ok. * Poyo gle nak buat part I part II. (--')
Engorged female dog tick. Boncet gle after hisap darah!


5 comments:
kool btol cite2 awk..sume psl binatang spesis er terpencil gitu..hahah..tp best..sila sambung!
haha. yeke? i thought it was boring plus saye x reti buat ayat bombastik. InsyaAllah :D
hoi u salah! kutu badak tak besar.
kutu rayau lagi besar. amagaaaaad!
HAHA ;)
kutu babun besar tak besar tak?
mati kutu penah hidup ke? kenapa dia mati? tau tak punca kematian dia?
PANGGG!! #banyaksongeh.
HAHA. ohoiii. seronok juga baca entry pasal kutu nieh.
nanti na mandi nak cek dekat kepala ada kutuk ta. hee :P
perghhh gemuknyer kutu...tp plg sis takut kutu rambut la..kalau tertelan kutu beras boleh jadi kutu rayau ke?ekeke
Post a Comment