Rase cam dah berzaman x update blog. Padahal baru semalam post pasal mickey mouse. haha.. Cute kan cute kan?? baek ckp cute cepat pat pat!! haha
Memang sejak kebelakangan ni bz. Kalau bz sah sah la kan x der mood nk update blog. Nak update blog kne tunggu feel sampai. Sampai mane tu x sure la kan. Cam x dpt dikenal pasti lak.tehee..
Sebenarye nak crite keje ape la yg aq wat sampai bz bebenau even nak mandi malam pon cm x beselera tgok toilet tu. Heh.
Minggu lepas kan. Even last week punye crite aq x kire aq nak crite gak :P
Ok. Last week aq ade 2 test. due due anatomy punye test tp histology part la. Sebaek la kan histo punye lecturer memg aq syg giler lah wa ckp der.. sampai aq pon x sampai ati nk meng-fail kan diri dlm test tu.haha.
Prof aq tu style cm bapak2 aq jer tp speaking fuuhhh~~~ berabok ok. Even aq jumpe dia face 2 face ari tu lam bilik dia kan mestilah dia ckp melayu ngn aq tp tu pon still slang dia x ilang. Tabik spring ok :) Lepastu lepastu dia suka blanje org makan. Org tu students dia la kan. Best kan bes kan??
Ckp pasal test yg 2 bijik tu wat idop aq agak huru hara la jugak tp aq gagah kan diri study. Sriyesly, subjek paling aq syg is anatomy! Ko tgok ko tgok betape cinte ye aq kat anatomy siap letak kaler ijau lg tau. :P
Histo aq boleh lagi la kan sebab prof aq tu memg ajar kaw kaw punye. Time 1st test dlu kitorg wat agak tidak memberangsangkan then dia plak ckp tu salah dia sebab tukar style mengajar. Padahal kitorg ni yg macm hape je study kan. Sibok focus kat gross anatomy tp histo berciciran. Berat sebelah btol. haisshhh..
Lepas 2 test 2 abes aq ade anatomy lab test. Meh sini chek nk habaq lagu mana lab test ni. Lab test ni masok pasal muscle, bone and digestive system. Dia tunjuk fresh specimen kat kitorg then suruh kitorg teka name n function specimen tu. Stations ade 20. 1 station ade dlm 3 soalan siap anak pinak dia skali. Then kena jawab lam mase 60 saat. Xder rest langsung.
Mcm kt pic atas ni kn kitorg tgah wat revision so kitorg letak label la. Tp time lab test diorg letak pin kaler2 then tanye muscle tu ape ngn function dia. Nk identify tu kaki kiri ke knan, species ape plus nervous lg kn memg ape yg korg bace dah becampor2 cm rojak buah. Muscle kaki depan jd kaki belakang yg kaki blkg jd depan. hohoo.. Nk kejar mase punye pasal so tulis je ape yg telintas lam otak. Salah btol blakang kre.(--')
Before nk menghadapi lab test yg dahsyat ala ala dinosour ni so kitorg pon plan la nk wat revision kat lab anatomy tu. FYI, lab anatomy kitorg bau dia memg xbleh tahan okk..Bau carcass tu perghh.. menusuk kalbu.
Sape2 yg x tahan 2 lg2 ntuk ibu2 hamil dinasihatkan untuk tidak wat lawatan sambil belajar kat lab ni. Korg lalu je boleh bau dah. Kalau kne kunci lam muzium boleh membawa maut ni.haha. Eh.. kitorg ader muziummm... Cool right?? (bangge skett :P)
| model tulang kuda |
Time ni 1st day kitorang wat revision. Dok lam lab tu dr kol 11 sampai 4 petang menelaah tulang temulang sampai tgok tulang2 tu pon nampk shodap! Gearbox weyh!! Cuba bygkan tulang yg aq pegang tu wat sup.Byk tu sum sum dia!!! Sedot gune straw. Aq tau aq tau korg ske makan kan kn?? hahah. Dah la tulang kuda tu besau x hengat weyhh....haahha
Lg la time kitorg tgah disect nk tgok muscle. Time tu kitorang guna dog carcass. Sebab menelaah berjam2 sampai tgok muscle tu pon nmpk shodap! Astagfirullah.. +__+
![]() |
| depan kambeng kena blagak gengster la der! |
Ok. Tutop crite pasal gross anatomy yg dahsyat tu skrg kite masok lam claz pysiology. Time ni last lab for physio. Heaven gile coz x yah wat lab report! lalala.. Kitorg disuruh untuk ascultate kambeng2 berkenaan. Dgar diorg punyer breathing normal ke x. Tang yg abnormal punye memcm bunyi la korg dpt dgar kan. Nk explain pon aq xtau nk explain cm mane. hee..
Nk bekerja ngn kambeng ni kne pndai pilih. Ye la.. Ade kambeng yg besar dia same je cm aq tah2 lagi berat dr aq lepas tu tandok pjg mcm boleh bocorkan perot korg tanpa disedari ngn kambeng yg bau dia fuh! kalah perfume korg. Even pkai tudung pon rambot bau kambeng gak.
| ko tgok ko tgok lab coat aq pon dia nk baham (--') |
Time ni aq redha je la kambeng tu nk wat ape kt aq sebab nk bagi dia leka dulu so that aq xpayah la susa susa nk restrain dia sehabes tenaga kan semata mata nk dgar bunyi paru2 dia. Kalau dia ni sihat walafiat memg menghampakan coz x dgar pape. Hahah.. cm mengharap lak kambeng2 ni saket. Jaat tol aq ni. But we still had the chance to hear the abnormal sound :). wuhuu.. Siap gune stethoscope DR aq lg. Harge dia mencecah 3000 ooo!!! Rugi kalau org bg kite x amek kn kn??
Sebenarnye kambeng tu batok bese2 je tp bile dia breath boleh dgar the abnormalities. Tp lawak ok dgar diorg batok.. hahah
Sebenarnye kambeng tu batok bese2 je tp bile dia breath boleh dgar the abnormalities. Tp lawak ok dgar diorg batok.. hahah
Tu je kot.. Chalo~
Eheemm.. aq g claz memg serabai lg2 time lab. haha~



2 comments:
dasatnye kelas anda!!!
xsanggup nak masuk kelas kalo gini keadaanye =D
ye ye,sy penakot bab2 ni..sebab tu redha je ngadap budak2..hehe
hahah.. tp jd cekgu kne byk sabar kan kan?? tp comey je jd cekgu. hee
Post a Comment