Cuti dah tinggal seminggu tapi practical report x siap lagi.Ari 2 bajet jep nk buat tp x buat pon. Just touch up ape yg dah buat. X der la banyak sgt pon. 2 subjek iaitu ruminant production && non-ruminant production x study lg. Stakat bukak course sypnosis jer.(--')
As everybody know, ruminant is for cattle while non-ruminant is for swine as well as poultry. Pe mende lah swine 2 && poultry 2 kn?? Bg sesape yg dah tau coz kn dunia kecoh pasal swine flu so mestilah ader org tau kan tp still nk gtau gak.haha.Swine is pig while poultry is like chicken & yg sewktu dgn ye lah.
Haa.. Ckp pasal swine ni sure rmai yg bce entry ni.. eh.. ader ke yg bace?? lalu jep kot tgok blog bosan && prasan ni dah tebayang itu kerbau pink o pape jer la yg korg gelarkan haiwan itu. Sure korg teringat kes pasal student mane tah pegang piglet pastu amek gmbr bajet mcm tgah pelok meow jep lagakye. hoho.. Ok skrg x nk cite pasal kes tu tp nk cite pasal kes saye yg kne blaja pasal swine di awal usia iaitu 19 tahon && bakal menginjak ke umur 20 taon ujong taon ni. mude lagi kn kn??
Mula2 dapat course sipnosis 2 memg mcm aksi2 dapt dilihat. 1st page pasal ruminant production sume org cm cool lg la skali tgok nama lecturer sumer dah panas dudok. Ye la. Lecturer 2 pna ajar kitorg time sem 1. Ramai gak la yg dpt result x brape cantek lg2 subjek beliau && salah seorg darpdnya mestilah saye kn. ckp ikot pengalaman la (--') Pastu mase 1st test rmai gak no. matric kne highlight ngn beliau. Memang sah2 kne masok bilik beliau && bersemuka lah korg lam 2 ngn beliau sensorg but saya masok ngn kwn saya.hahahha.
Bila teringat 'kenangn' bersama beliau masa sem 1 dlu sah2 la diorg berdoa pjg2 supaya beliau cool down sket this sem. hakhak
Ckp pasal blaja tentang swine masa awal2 dulu bukak buku panduan bahawasanya menyatakan swine kitorang blaja time 4th year nanti. Bila 1st time nmpk jer swine && tau yg kitorg kne bedepan apetah lg merawat, memegang serta berpraktikal di ladang mereka mlm 2 jugak tros dpt nightmare.
Nightmare psl ape?? Sah2 la pasl swine 2. Cte dia mcm ni. Masa 2 kitorg kne g prktikal kt ladg swine tah ceruk mane tah ye then ade la org tu suruh saya masok lam kandang swine tersebot pastu kwn2 saya pon ghaib tah ke mana. So tinggal lah saya sensorg bersama2 mereka yg berwarna pink itu. I hate pink! it's a fact 'bout me! tp ada lak tulisan dlm ni kale pink kn?? buat x nampak suda. dlm ati tetap x ske pink ok.
Mule2 jumpe of course la cm segan2 kn?? apehal binatang 2 nk segan2 ngn ko Zuraini?? So mereka pon mcm takot2 la nk dekat. Sekali bila tuan mereka pon turut ghaib tanpa segan silu mereka menghenyak, menyondol saya. X ke gile nama yer tu. Haiwan berstatus haram 2 telah menghenyak saya!! Omgee!! sah2 kne samak dari ujung kaki smpai ujung rambot. Selepas dihenyak bertalu2 saya pon tersedar dari tdor. Fuh!! nightmare ok. Blom start blaja lg time 2. Meow jantan betina pon terkial2 lg nk knal time 2 skali dpt nightmare cm 2 x ke rase nk letak jawatan sbg vet student?? Pastu nk sedapkan ati kate la
" ala.. swine blaja lmbt lg.. lg 3 taon lg. relax la Zuraini. kita main2 ngn mr. doggy dlu.."
Skali lpas abes paper nutrition kne stay lak coz lecturer nk jumpe. So dpt la course sipnosis yg mengejot-terkejot bila tgok kitorg kne blaja pasal swine sem depan. Gagap tros nk ckp ngn kwn sebelah!!
Pastu yg lagi best sem bru ni ktrg dijangka akan berpraktikal lbh kurg sebulan di ladang. LADANG yep kwn2. Dgn ini diisytiharkan cuti sem saya akan 'burn' begitu saja atau dgn kata yg lebih ringkas saya tidak mempunyai cuti. Praktikal kt ladang lembu kambeng rusa ok lah kn. Panas busuk sunburn lantak la asalkan halal && mendatangkan A dlm result tp di buatnya kne prktikal kt swine punya ladang tah celah negeri mane lam M'sia ni x ker terkulat2 saya nk bgtau kt mrs.mak yg saya nk g prktikal kt ladang tersebot. Sah2 mrs.mak buat muka semacam pastu saya lak nk tgok nasi pon loya jep seminggu 2 kn?? bertambah2 kuwus la saya ni.. Lepas tu bila balek umah kakak2 && abg duduk jejaoh jep dr saya. ishh! Tp naseb baik prktikal in group. Kalau x sah2 benda lam mimpi tu boleh jd kenyataan kn?? hahha
porcupine stunt. hahaha
mkn jgn mkn roti Gardenier fresh from oven!!
Tah kt mane tah saya bce yg kitorg kne g prktikal untuk ruminant && non-ruminant. Non-rumnant boleh pilih marine or ape tah. Bila pk2 balek lg bgos pilih marine kn. Even x reti berenang tp lantak la. Kalau lemas mesti la ada org
sesi mengenal meow & mr.doggy punye jantina
* kasot berprktikal kaler pink!!! omgee.. sebenarye xder kaler ape so rembat jep yg ada dpn mate*
ok ok.. stop for now..~
p/s. pic2 yg hardcore x leh nk upload coz private && cofidential..

1 comment:
haha beatiful nitemare babe!
oh si gemuk pendek pink!
Post a Comment