20110818

Langkah keselamatan di bening Syawal


Assalamualaikum pembuka bicara (--')

Title x nak kalah je saya ni kan? Bajet kosa kata dah advanced. Bajet je tuhh..Sendiri paham tah tak. Ok. Persetankan saja. Mari kita sambung!

Bagi korang dan korang. Ye korang lah tu umah besar macam pejabat JPJ tu boleh la ikot tips ni. Digalakkan sama sekali.

Halaman rumah
Firstly, bila umah besar, halaman pon sure la besar kan? Saya x cakap pon lagi besar mcm padang  bola. Tabaik ouh korang ni perli perli. Hakhak. So, bila halaman besar, boleh la biar rumput rampai tumbuh meliar bak haiwan liar. Baru burglar tu konpius ni umah tinggal ke hape?

Secondly, bila tumbuh-tumbuhan dah tumbuh segar. Pokok serupa pokok balak kat hutan hujan tropika. Bela la plak burung hantu sekor dua. Biar dia dok bertengek kat pagar. Baru cool! X pon bela ular. Ape? Zirafah? Beragak la weyh.. Zirafah tu setakat pagar umah kau dia buat main tali skipping je. Buat bazir je bela.

I can see youuu!!

Rumah
Rumah pulak saya galakkan anda cat. Colour ape? Belang belang mcm zebra pon boleh. Apa budak-budak darjah 4 kata tu? Penyamaran? Bukan bukan. In English please. Yeah! Camouflage! Pandai. Tapi kan umah dah besar mcm JPJ punya pejabat so ape salahnya cat mcm diorang? X pon cat mcm balai bomba ke?



Cat sekarang dah mahal? Fine fine. Saya bagi tips kedua. Tips ni paling senang. Korang letak signboard for sell or to let. Stakat cardboard x kan mahal sgt? Buat kuih raya 25 balang boleh pulak kan. Haishh. Sekeh nak?



2 comments:

saya dewi said...

haha. boleh pula buat macam tueh ea? macam macam. kikiki =P

Zuraini said...

haha.. boleh boleh.. yg penting selamat. hee..